Miért (nem) leszek pedagógus? - vendégünk dr. Szontagh Pál!
Programsorozat:
Mentorháló pedagógiai rendezvénysorozat
Kezdés időpontja:
2022.03.10. csütörtök 17:00
Program típus:
előadás/workshop
Helyszín:
Somogyi-könyvtár
Márciusban is kitűnő szakemberrel és nagyszerű előadással folytatódik a Mentor(h)áló Pedagógiáról másképp c. sorozata Szegeden, a Somogyi-könyvtárban.
Következő vendégünk Dr. Szontagh Pál, a Református Pedagógiai Intézet igazgatója, a Károli Gáspár Református Egyetem főiskolai docense!
Az előadás időpontja: 2022. március 10. csütörtök 17.00-18.30
Az előadás címe: Miért (nem) leszek pedagógus?
Az előadás helyszíne: Somogyi-könyvtár 1. emeleti olvasóterme, 6720 Szeged, Dóm tér 1-4.
Az előadás címe: Miért (nem) leszek pedagógus?
Az előadás helyszíne: Somogyi-könyvtár 1. emeleti olvasóterme, 6720 Szeged, Dóm tér 1-4.
Az előadáson való részvétel most is ingyenes, de regisztrációhoz kötött.
Gyors regisztráció itt: tinyurl.com/ym6n9czx
Gyors regisztráció itt: tinyurl.com/ym6n9czx
Figyelem: erre az előadásra kizárólag azok jelentkezését várjuk, akik személyesen részt tudnak venni a programon!
"A pedagóguspálya vonzereje, a pályára kerülők száma, színvonala, motivációja évtizedek óta foglalkoztatja a nemzetközi és hazai szakmai nyilvánosságot. Mára már a szélesebb társadalmi közbeszédnek is tárgya a pedagógushiány, és ezzel összefüggésben a pedagógus-utánpótlás kérdése.
Dr. Szontagh Pál pályáját általános iskolai tanárként kezdte, igazgatóhelyettesként majd igazgatóként folytatta. 2013 óta a szaktanácsadással, továbbképzéssel foglalkozik, 2014 óta vesz részt a pedagógusképzésben.
A Református Pedagógiai Intézet igazgatója, a Károli Gáspár Református Egyetem főiskolai docense, az ELTE PPK óraadó oktatója.
A Református Pedagógiai Intézet igazgatója, a Károli Gáspár Református Egyetem főiskolai docense, az ELTE PPK óraadó oktatója.
Hipotézise szerint napjainkban a pedagógus pálya (beleértve annak egzisztenciális, szervezeti és infrastrukturális feltételeit is) iránti motiváció eltér a nevelés-oktatás hivatása iránti elkötelezettség mértékétől (amely megélhető informális, vagy a köznevelési intézményrendszeren kívüli formában is).
Miért (nem) leszek pedagógus? című monográfiájában összesen 792 pedagógushallgató megkérdezésével gyűjtött adatokat az alsófokú pedagógusképző felsőoktatásban tanulók pálya- és hivatásmotivációjáról. Kutatásának eredményei figyelemre méltó társadalmi és oktatásszervezési összefüggésekre mutatnak rá."
Dr. Szontagh Pál nagyszerű előadó, s nem mellesleg széleskörű tapasztalatokkal rendelkezik az oktatási rendszer (ezen belül is a pedagógusok képzésének) különböző szintjeiről, területeiről.
Az előadáson való részvétel most is ingyenes, de regisztrációhoz kötött.
Gyors regisztráció itt: tinyurl.com/ym6n9czx
Gyors regisztráció itt: tinyurl.com/ym6n9czx
Szeretettel várunk minden érdeklődőt!
Ha tetszik az iszeged, like-olj minket a Facebook-on: