Közösségi program portál
és helykereső

Miben más, mitől sikeres a KIP-program? - esti beszélgetés

Hozzáadás a Google naptáramhoz

Március végi vendégünk dr. K. Nagy Emese, a decemberben Prima Primissima-díjat kapott hejőkeresztúri IV. Béla Általános Iskola igazgatója, a KIP Program első számú hazai szaktekintélye.

A Komplex Instrukciós Program (KIP) egy olyan speciális kooperatív tanulási eljárás, mely a különböző társadalmi helyzetű, különböző képességű és teljesítményű gyerekek hatékony együttnevelését tűzte ki célul. Eredetileg a San Franciscó-i Stanford Egyetemen fejlesztették ki, Magyarországon pedig a hejőkeresztúri IV. Béla Általános Iskola alakította a magyar viszonyokhoz.

A sokszor csak „hejőkeresztúri modellként” emlegetett hátránykompenzáló pedagógiai módszert, a KIP-et a különböző képességű tanulók egy osztályban történő minőségi oktatásához és neveléséhez alkalmazzák nagy sikerrel. A módszertan alapját a csoportmunka adta előnyök, a sikerélmények, valamint a tanulók egymásra gyakorolt fejlesztő hatásának kihasználása képezi, mely nagymértékben képes csökkenteni a képességbeli különbségeket. A KIP a gyerekeket közös gondolkodásra és együttműködésre készteti, a tanárnak pedig szellemi kihívást jelent a feladatok, témák kitalálása, előkészítése.

Most itt a lehetőség, hogy közelebbről is megismerkedjünk a KIP program hátterével, módszereivel és első számú hazai szakemberével.

A regisztráció itt is lezárult, mégis arra biztatjuk azokat, akik lemaradtak a jelentkezésről, hogy jöjjenek, csatlakozzanak hozzánk - mindenkinek szorítunk helyet :-)

K. nagy emese 630x210

Feltöltés

HTML-sütiket használunk az iszeged folyamatos fejlesztésének elősegítésére.