Közösségi program portál
és helykereső

End Hits presents: faUSt & Sőrés Zsolt (d/f/hu) / UEUM ★ GC Vár

Hozzáadás a Google naptáramhoz
az End Hits bemutatja:

faUSt & Sőrés Zsolt (D/F/HU), UEUM (HU)

A 47 éve (!) működő legendás krautrock csapat, a két alapító tagja alkotta faUSt Sőrés Zsolttal (Ahad) kiegészülve, egy nappal az A38 hajós koncertje után, Szegeden lép fel!

Egyedülálló, különleges esemény!

faUSt:
Jean-Hervé Péron (Art-Errorist) – ének, basszusgitár, ukulele, trombita, ütősök, effektek, hangminták
Werner „Zappi” Diermaier – dobok és ütőhangszerek
Sőrés Zsolt (Ahad) – öthúros mélyhegedű, effektek, elektronika, hangzó eszközök és tárgyak

Vendég a kísérleti zajzenét prezentáló duó, az UEUM:
Kiss Barnabás (Chief Rebel Angel/Polly is Dead) – pozan
Szilágyi Rudolf (dzsémszGOND) – elektronika
https://soundcloud.com/ueum
https://www.facebook.com/UEUM.band/

Zenekari támogatás: 1500 huf

A legendás Faust (ma: faUSt) együttes 1971-ben alakult a Hamburg melletti Wümme vidéki környezetében. Hamarosan a Faust lett az egyik legfontosabb képviselője a nemzetközi elismerést ún. „krautrockként” kivívó műfajnak. „Nem létezik mitikusabb együttes, mint a Faust” – írja Julian Cope Krautrocksampler című könyvében, amely részletesen beszámol arról a kulcsfontosságú hatásról, amelyet a német zenekar az elmúlt több mint négy és fél évtizedben (!) gyakorolt az ambient, az art-, a poszt-, a stoner-rock, az experimentális-, a zörej-, a pszichedelikus-, az avantgárd-, az elektroakusztikus- és persze az indusztriális zenei textúrák kifejlődésére. Valóban, a faUSt mintha egyszerre mindezen „műfajban” autentikusat alkot, miközben ennek az ellenkezője is igaz: kicsúszik a kategóriák közül, zenéjük mindig más, mégsem lehet összetéveszteni semmivel. A faUSt immár 47 éve működik, zenéje mind a mai napig különösen inspiratív és zavarba ejtő a művészek és a közönség számára, mindemellett pedig több tucat albumot jelentetett meg az elmúlt negyven évben. Az együttes a világ számos újzenei fesztiválján fellépett.

Sőrés Zsolt több huszonöt éve aktív improvizatív-, elektroakusztikus és zörejzenész, kísérleti zeneszerző, hangművész, kurátor, író és szerkesztő, a magyar független experimentális- és újzenei szcéna egyik úttörője.

Jean-Hervé Péron (Art-Errorist) a faUStból és Sőrés Zsolt (Ahad) még 2011-ben rögzítettek egy hosszabb közös anyagot duóban, ill. közösen az angol-lengyel Theme experimentális-absztrakt rockzenei együttessel Budapesten. Ezek a felvételek impozáns vinyl albumokon jelentek meg a következő években: Theme & Jean-Hervé Péron & Zsolt Sőrés: Poison is / Not / The Word (LP, Lumberton Trading Company, 2012), Art-Errorist & Zsolt Sőrés: The Wasp Boutique (2xLP + DVD, Peripheral Conserve, 2014). Eközben Péron és Sőrés több turnén vettek részt duóban és a Theme-mel, valamint a Fausttal közösen Lengyelországban nagy sikerrel, Magyarországon viszont még sohasem adtak koncertet. 2011 szeptemberében Péron és Sőrés fellépését a Merlin Színházban félbe kellett szakítani, mert a korábban beengedett, az éjszakai technopartit váró fiatalok elözönlötték a teret. Most ez az évek óta beteljesületlen álom valósulhat meg, ráadásul nem csupán Jean-Hervé Péronnal, hanem a másik Faust-alapító, Werner „Zappi” Diermaier dobos részvételével. (És most Péronnak sem kell remélhetőleg a színpadról a hangoskódó közönség közé ugrania a bekapcsolt motorosfűrésszel!)

„Elsősorban a hatvanas évek végén kibontakozó új német rockhoz, a krautrockhoz kötik, de a FAUST többek között az ipari zene egyik előfutára is volt, amely viszont 1975 után vált globálissá, amikor a Faust eltűnt.”

„A Faustnak számos arca van. Az egyik hosszú, kozmikus hangképekből áll; a másik nagyon matematikus és pontos, kiszámítottan gerjedő, intellektuális zene; egy oldala vad és kaotikus ütemekből áll; és van a szavakat a zenébe vonó, dalközpontú oldala is, egy bevezetéssel, egy középrésszel és befejezéssel.”

„Hétfőn, a félbeszakított budapesti koncert után Jean-Hervé Péron bekapcsolta a láncfűrészt és berohant a tinédzserek közé az italpulthoz, többen kifejezetten megijedtek.”

„Ez egy játék, amelynek vannak szabályai. Van, aki ad, és van, aki befogad. Mindkettő egy szerep. Vigyázat: művészetről beszélünk, nem politikáról.”

„Az All Tomorrow's Parties fesztiválon a Faust egy zenetörténeti legendaként lépett fel, klasszikusokat játszott. Ma is szabadon improvizál, akár harmincöt embernek, gitárral és betonkeverővel. A Faustnak a dal és a szabad zene egyaránt része.”
15936639 397339343945467 5931710275619367324 o

Feltöltés

HTML-sütiket használunk az iszeged folyamatos fejlesztésének elősegítésére.