Közösségi program portál
és helykereső

dr. Majó-Petri Zoltán:Tanulás határok nélkül: hol és hogyan tanulnak az ezredforduló után született diákok?

Hozzáadás a Google naptáramhoz

2018 tavaszán indítottuk el a Pedagógiai esték keretein belül azt a tematikus sorozatot, melynek középpontjában a 21. század áll. A sorozat eddigi előadásaiban Simó György és Haidegger Tamás vizionálta, mi fog történni az emberiséggel a 21. században.


Most újabb nagyszerű előadással folytatódik a 21. század "megértését" célzó sorozatunk - vendégünk dr. Majó Petri Zoltán egyetemi docens, az SZTE GTK Távoktatási Bizottság elnöke.

Milyen online kurzusokra járt tavaly 101 millió diák? A tükrözött tanterem tényleg tükrökkel van teli? Miért fontos a digitális írástudás? Lehet-e használni a google-t az érettségin, ahogy régen a logarlécet, vagy ma a számológépet?
Hány tanulója van ma a legnagyobb iskoláknak, és mit csinálnak a tanárok egy virtuális osztályteremben? Kinek jó, ha egy kurzusra több mint 10 ezer diák iratkozik be egyszerre? Az oktatás digitalizációja nagy utat tett meg a padsoroktól a webes egyetemi kurzusokig, a videó-konferenciáktól a virtuális egyetemekig. Az előadás alatt megismerkedhetünk azokkal a kutatókkal és ötleteikkel, akik szerint az ezredforduló után nem az iskolapad és a tanterem az iskola alapvető felszerelése. Betekintünk több földrész digitális oktatási programjába: az amerikai Coursera mellett az afrikai „tabletet minden gyereknek” kezdeményezés sikere és kritikája mellett az indiai oktatási kísérletek köpenyéből előbújó „felhőnagyi”-val is barátkozhatunk, és természetesen beszélünk olyan magyar kezdeményezésekről is, mint a verstanulás és az internet kapcsolata.

 

Dr. Majó-Petri Zoltán közgazdász, a Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Karának egyetemi docense. 2016-tól a Szegedi Közlekedési Kft. ügyvezető igazgatója.
A tudományos és oktatási munkája mellett 2004-től 2010-ig az SZTE fejlesztési Igazgatója , majd a József Attila Tanulmányi és Információs Központ (JA/TIK) fejlesztési igazgatója, 2011-től 2014-ig az SZTE gazdasági és műszaki főigazgatója volt.


Tudományos szakterülete az információs társadalom gazdaságának és a humán erőforrás-menedzsment kapcsolatrendszerének kutatása. Az SZTE Információs Társadalom Gazdasága kutatócsoport alapító tagja. Az SZTE GTK Távoktatási Bizottságának elnöke. Szakmai tapasztalatok: Menedzsment rendszerek tervezése, kialakítása (ERP, VIR) HR rendszerek fejlesztése, virtualizálása (e-HRM)

Digitális oktatási programok vezetése (e-Learning; MOOC)

E-business és tudásmenedzsment megoldások elemzése és értékelése.

 

Az előadást jó szívvel ajánljuk középiskolás diákoknak, egyetemi hallgatóknak, ezen fiatalok szüleinek/nagyszüleinek és pedagógusainak/oktatóinak, és persze mindenkinek, aki nyitott a 21. századi tanulási trendekép megértésére.

 

 

A rendezvény weboldala.

Feltöltés

HTML-sütiket használunk az iszeged folyamatos fejlesztésének elősegítésére.