Közösségi program portál
és helykereső

dr. Forgács Attila - Moho sapiens, avagy az evés lélektana

Hozzáadás a Google naptáramhoz

 Az ünnepek után (és persze valljuk be, nemcsak akkor) sokan vagyunk, akiknek van némi lelkifurdalása a túlzásba vitt kalóriabevitel, a nassolás, a hirtelen felszedett kilók miatt.
De vajon miért eszünk akkor is, ha nem vagyunk éhesek?

Január 28-án, hétfőn este megtudhatjuk a választ, hiszen nagysikerű Pedagógiai esték c. sorozatunk következő előadója dr. Forgács Attila gasztropszichológus, szociálpszichológus, klinikai szakpszichológus, a téma vezető hazai szakembere!


Az utóbbi 25 évben megduplázódott az elhízottak aránya. Pedig soha korábban nem tapasztalt fogyókúrahullám söpört végig a világon. A fogyás szándéka még érthető is a tömeges elhízás esetén, na de miért hízunk a fogyókúrák dacára? 

A tudatos fogyási szándék ellen – jóval erősebb – őstudattalan erők hatnak. Az éhségérzetet nem csupán az élettani éhségjelek, hanem bizonyos ősemóciók is kiváltják. Az ember eredeténél fogva gyűjtögető-eszegető lény, aki örömeit és bánatait egyaránt hajlamos elenni. A kövér ember éhes lelkének alagsorában ott élnek kiéhezett elődei, akik ősvágyak formájában irányítják evési szokását. 

Mi ez a titokzatos, kontrollálhatatlan őserő? Honnan ered? Mit kezdhetünk vele? Miért eszünk akkor is, ha nem vagyunk éhesek?

Az előadó, Forgács Attila dr. habil. 1985-ben, debreceni harmadéves pszichológia szakos hallgatóként azért kapott ösztöndíjat Chicagoba, hogy az akkor még nem létező gasztropszichológia fogalmát megtöltse tartalommal. 

Az evés lélektana című könyve ez ideáig 4 kiadást élt meg az Akadémiai kiadónál. Mindegy is, mert a könyvesboltban már nem kapható, a könyvtárakból ellopták mind, az antikváriumba pedig nem viszi vissza senki, akinek van. 

Forgács Attilát ötször választották az év oktatójának különféle egyetemeken. Jelenleg az ELTE Pszichológia kar docense, valamint a Budapesti Corvinus Egyetem Pszichológiai Központjának vezetője.



 

A rendezvény weboldala.

Feltöltés

HTML-sütiket használunk az iszeged folyamatos fejlesztésének elősegítésére.